Hvordan å forbedre ditt engasjement i sosiale medier

Hvordan å forbedre ditt engasjement i sosiale medier

Nå for tida kan man gjøre utrolig mange hjelpsomme ting online. Få tak i informasjon, personer, til og med finne kjærlighet eller tjene penger uten å måtte forlate PC-en sin! Man gjør det, for eksempel, ved å prøve sin lykke innen pålitelige onlinekasinoer slik som Folkeautomaten som midlertidig har et fantastisk tilbud der man kan bare hente sin Folkeautomaten bonuskode og  prøve kasinoet ut før man setter in sine egne penger! Sosiale medier er ikke et unntak. De er ikke bare et nyttig, men et nesten nødvendig verktøy man burde bruke til markedsføring. Din online tilstedeværelse baner vei for nye ideer og vekst i kundetall, hjelper med å spre ditt innhold og bygge relevante relasjoner. Men det er ekstremt viktig å bruke dem hensiktsmessig! Det skjer ofte at folk sier at de ikke har tid til det eller at de gir et halvhjerte forsøk i sosiale medier fordi de ikke er klare over potensiale som ligger i dem. Så hvis du er en av dem, les videre for å få tips til den raskeste måten å øke ditt engasjement i sosiale medier!

  1. Vær klar over målet ditt
    Hovedmålet er selvfølgelig å engasjere folk! Men måten å gjøre det på må være mer konkret. Hva er egentlig det du vil oppnå ved å bruke sosiale medier? Er det å få vekst i kundetall? Å forsterke lojalitet hos tidligere kunder? Øke salget eller kundenes aktivitet på nettsiden? Vise frem det du tilbyr? Få flere til å lese innholdet ditt? Forskjellige teknikker bruker man til forskjellige av disse målene, og derfor er det veldig viktig å sette seg et klart mål – det gir retning til din bruk av sosiale medier.
  2. Vær klar over målgruppen din
    Dvs. vær klar over hvem kundene dine er. Finn ut når de tilbringer mest tid på sosiale nettverk (de fleste sosiale mediene har en “tool” som man kan bruke til dette) og bruk den tiden til å dele den største delen av innholdet ditt. Finn ut så mye som mulig om deres interesser selv utenfor sosiale medier og inkluder det i innholdet ditt. Tilpass bestandig alt du driver med online til de det er rettet mot!
  3. Opprett meningsmålinger og spørreundersøkelser
    Den enkleste måten å finne alt dette ut er – å spørre! Bruk informasjonen du har funnet om når dine kunder er mest aktive og opprett en meningsmåling eller spørreundersøkelse. Det er viktig å være kreativ med spørsmålene, til og med litt humoristisk, slik at brukere skal få lyst til å svare på det. Men ikke overdriv! Målet til hvert spørmål må være det å finne ut mest mulig brukbar informasjon.
  4. Fokuser på det visuelle
    Det er veldig viktig å tiltrekke seg oppmerksomhet og det er lettest gjort med visuelle innhold. Erfarne brukere av sosiale medier vet at bilde- og videoinnhold pleier å være mest oppsiktsvekkende. Bruk det til din fordel og inkluder disse når det er mulig (foto, videoer, tegninger, infografikk osv). Få dem til å slutte å scrolle!

5. Kvalitet fremfor kvantitet
Det er selvfølgelig viktig å legge ut ofte, men kvaliteten er det som egentlig telles. Innholdet burde være både kreativt og unikt, det burdet være en kombinasjon av populært innhold og din personlighet. Folk følger personer, ikke bedrifter. Ikke snakk for mye bare om det du driver med, men ikke bare om deg selv heller. Finn en gyllen middelvei. Husk alltid at sosiale medier ikke er målet i seg selv. De er bare et medium du bruker for å dele ditt innhold, som alltid er prioriteringen nummer 1.